آموزش استفاده از نرم افزار زوم

1_برنامه زوم Zoom در نسخه کامپیوتر

1.1_آموزش طریقه نصب برنامه زوم در نسخه کامپیوتر و لپ تاپ

مرحله اول، برای شروع کار با نرم افزار زوم و ساخت اکانت zoom، باید به وب سایت  برنامه زوم بروید و بر روی دکمه “SIGN UP” که در گوشه بالا سمت راست صفحه است کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در زوم

 

مرحله دوم، هنگام ایجاد یک حساب زوم، دو گزینه دارید. شما هم می توانید یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنید.

با استفاده از آدرس ایمیل کار خود یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید.

با استفاده از Single Sign-On یا حساب Google یا Facebook خود وارد سیستم شوید.

مرحله سوم، زوم اکنون یک ایمیل تأیید به همراه لینک تأیید برای شما ارسال می کند.

برای رفتن به بخش ثبت نام زوم و ورود به سیستم روی آن لینک کلیک کنید.

دانلود برنامه زوم برای لپ تاپ

مرحله چهارم، برای نصب برنامه زوم برای کامپیوتر نسخه دسکتاپ ویندوز ۱۰ و.. را از وب سایت زوم دانلود کنید. لازم به ذکر است این نسخه شامل دارای قابلیت دانلود برنامه زوم برای لپ تاپ نیز است به عبارت دیگر تفاوتی با نسخه دسکتاپ ندارد.

 

1.2ملحق شدن به یک کنفرانس ویدیویی در برنامه Zoom کامپیوتر

در ادامه آموزش نرم افزار zoom همراه انزل وب هستید، برای این کار دو روش وجود دارد، در روش اول، اگر لینک جلسه را دارید، کافی است روی آن کلیک کرده یا آن را در مرورگر وب خود وارد کنید تا به جلسه بپیوندید. در روش دوم باید مراحل زیر را طی کنید.

مرحله اول، برنامه زوم را باز کرده و روی نماد “Join” کلیک کنید.

 آموزش نرم افزار Zoom meeting برای کامپیوتر

مرحله دوم،  شناسه جلسه را در کادر ارائه شده قرار دهید، نام خود را برای شرکت جلسه وارد کنید و بر روی دکمه “Join” کلیک کنید.

آموزش نرم افزار zoom

1.3طریقه ضبط کنفرانس در برنامه زوم در کامپیوتر

ضبط یک جلسه به شما امکان می دهد تا به راحتی از آن به عنوان مرجعی برای مستند کردن همه مواردی که مورد بحث قرار گرفته استفاده کنید. این امر به ویژه برای تیم های از راه دور که از کنفرانس ویدئویی Zoom به عنوان شیوه اصلی ارتباط خود استفاده می کنند بسیار مهم است. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول، جلسه را شروع کنید.

مرحله دوم، در نوار ابزار برنامه زوم، روی نماد “Record” کلیک کنید.

کار با اپلیکیشن زوم*

مرحله سوم، بین “Record on this Computer” یا “Record to the Cloud” یکی را انتخاب کنید. ضبط شروع می شود.

مرحله چهارم، برای متوقف کردن ضبط جلسه روی “Pause/Stop Recording” کلیک کنید. از طرف دیگر، می توانید جلسه‌ای را نیز متوقف کنید تا ضبط آن متوقف شود.

مرحله پنجم، پس از پایان جلسه، زوم ضبط را به فرمت MP4 تبدیل کرده و آن را در مکان دلخواه خود ذخیره کنید. اکنون می توانید هر زمان که بخواهید به راحتی به جلسات ضبط شده خود دسترسی پیدا کنید!

2.کار با نرم افزار زوم در موبایل

2.1.طریقه نصب و کار با نرم افزار زوم در موبایل

نسخه موبایل این برنامه در iPhone ، iPad و Android نسخه ساده شده ای از بستر آنلاین زوم را ارائه می دهد، و زبانه های اصلی در این برنامه عبارتند از: Meet & Chat, Meetings, Contacts, و Settings.

مرحله اول، برنامه Zoom iOS یا Android را از App / Play Store دانلود کنید.

مرحله دوم، با پیروی از دستورالعمل های روی صفحه که مشابه روند دسکتاپ است، وارد Zoom شوید.

2.2.ملحق شدن به یک کنفرانس در برنامه Zoom در نسخه موبایل

“Meetings” مجموعه ای از رویدادهای آینده را نشان می دهد. همچنین می توانید یک تماس را شروع کنید، یک دعوت نامه ارسال کنید یا یک رویداد فعلی را در بالای صفحه ویرایش کنید. برای شروع هر یک از این گزینه ها بر روی این گزینه ضربه بزنید و پیام های ارائه شده را دنبال کنید. “Personal Meeting ID” شما کد منحصر به فرد شما برای شروع یک جلسه فردی است. برای مشاهده جزئیات آن یا حذف کامل آن روی یک جلسه ضربه بزنید. با روی اینکار همچنین می‌توانید گزینه اضافه کردن دعوت نامه ها و ارسال دعوت نامه به این مخاطبین از طریق ایمیل یا پیام متنی را پیدا کنید.

 کار با اپلیکیشن زوم*

 

3.نحوه Screen share در نرم افزار زوم در نسخه کامپیوتر و موبایل

 کار با اپلیکیشن زوم*

برای اینکار با کلیک روی Share Screen در نوار ابزار پایین شروع می کنید. از آنجا، منویی از انواع اشتراک گذاری هایی که می خواهید انجام دهید به شما ارائه می شود.

در زیر برگه Basic می توانید صفحه خود را به اشتراک بگذارید، یک برنامه خاص را به اشتراک بگذارید، صفحه iPhone یا iPad خود را به اشتراک بگذارید (در صورت تنظیم این گزینه) یا یک تخته سفید ایجاد  کنید. ایجاد یک جلسه تخته سفید به شما امکان می دهد تا در یادداشت ها و نقشه ها را به صورت مکتوب در جلسه داشته باشید. در زیر برگه Advanced ، می توانید مواردی مانند بخشی از صفحه نمایش خود یا “content from a second camera” را به اشتراک بگذارید. و در آخر، تب Files به شما امکان می دهد تا فایلها را از تعدادی سرویس ابری مانند Google Drive یا Dropbox به اشتراک بگذارید. پس از انتخاب خود، بر روی دکمه Share آبی کلیک کنید تا صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارید.